środa, 28 września 2011

Czym napychają naszą przyszłość?

"Wesoła Szkoła i przyjaciele" Klasa trzecia, część pierwsza - "Ćwiczymy pisanie" Ćwiczenia z języka polskiego dla klasy 3.opatrzone są mianem tych, dla edukacji wczesnoszkolnej. Mają 32 strony,= i litery kilka razy większe od tych, które pamiętam ze swojej przeszłości. Są też o wiele cieńsze od moich, starych. Zapamiętałem trzecią klasę, i w ogóle wczesną podstawówkę jako okres, w którym ćwiczenia były dość grube, a litery zbliżone wielkością do tych, które widzę w obecnych podręcznikach. 

Pierwsza część ćwiczeń zaczyna się od baardzo skomplikowanych zadań. "Otocz pętlą wyrazu, które mają trzy sylaby lub więcej" (!!!) (Ale fajna piosenka gdzieś tam leci :)) Ale spoko, rozumiem - 3 sylaby dla 3 klasy, logiczne... Ale 3 klasa to prawie 4 klasa, a 4 w porównaniu do dzisiejszej 3 jest bardzo trudna, a na pewno taka będzie dla mojego brata-idioty, którego książki służą mi za podstawę do napisania tego artykułu. 

Równoległe do tych z polskiego - ćwiczenia z matematyki zaczynają się działaniami typu 6+9 walonymi cyframi, które zostały napisane czcionką o większym rozmiarze niż ich wyniki. Początek 3 klasy, skończone 2 i 1, a w programie nie znalazło się miejsce dla dzielenia... Nie pamiętam kiedy się go nauczyłem, ale jestem pewny, że w 1/2 klasie zdałem tabliczkę mnożenia do 100 (;>), a tutaj 6+9... Boże! dlaczego polska przyszłość jest zacofywana... Poprzeczka jest klasom 1-3 strasznie obniżona. Może chodzi tu o obniżenie poziomu wiekowego w szkole. Nie wiem. Nie interesowałem się tym za bardzo, ale mam jedno pytanie. Skoro obniżamy poprzeczkę młodszym, to dlaczego podwyższamy ją starszym, których miejsce zajmą kiedyś ci młodsi, którym poprzeczkę obniżono. Dlaczego dzieci, które w 3 klasie uczą się jeszcze dodawania za sześć lat mają pisać trudny egzamin? Będą go pisały jeśli oczywiście ministerstwo nie wpadnie na pomysł kolejnej genialnej reformy... Dlaczego mając 14 lat, zamiast siedzieć z dziewczyną gdzieś w kinie, ja piszę tego posta, martwiąc się o przyszłość Polski?

Jakie jest najpopularniejsze słowo rodaków zaskoczonych, zdenerwowanych itepe itede?
Kurwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz